2015-07-31 Slovinskem na kole 7: Vintgar/Bled

V noci se strhl silný vítr a k tomu déšť. Naštěstí ráno ustal, i když vítr ještě obtěžoval při balení. Nakonec jsme zde vše zdárně naložili a vyjíždíme směr Bled, což je několik hodin jízdy na sever Slovinska. V poledne jsme tam, na programu je soutěska Vintgar, poslední náš vodopád; přijedeme k němu na kolech, tam je necháme (kupodivu se o kolo nestrachuji) a jde se. Soutěska opět nezklame, nabízí úchvatné pohledy do divoké řeky, visuté chodníčky jsou jedinečné, přicházíme až na konec a mnozí ještě i pod hlavní vodopád; prý se tam někteří i koupali. Pak se vracíme zpět, nasedáme na kola a jedeme pár kilometrů do Bledu, k Bledskému jezeru. Zde máme pár hodin čas, někdo se koupe, někdo jezdí na kole nebo jde na hrad. Také brouzdám po okolí jezera, do vody se mi nějak nechce, ale je zde moc hezky. Nad jezerem se tyčí hrad a na ostrůvku je pěkný kostel, dostupný loďkama. Ale již mě nic neláká, tak dávám ještě kolečko okolo jezera a pak ještě jedno okolo města, už se vidím doma a konečně nakládáme kola i sebe a již za soumraku odjíždíme.
Jede se celou noc přes Rakousko, ráno v půl páté jsme v Mikulově, za hodinu v Brně a já teď ještě musím vyřešit, jak se se vším ansáblem dopravím domů. Nakonec nechávám kolo v úschovně na autobusovém nádraží, jedu s kabelama vlakem domů, kde mám nějakou hodinu pauzu, pak se ještě vracím pro kolo. Za úschovu chtěli 15 Kč, za deset minut mi jede vlak a tak pálím na nádraží, v poslední chvíli odpichuji jízdenku a nakládám se, doma jsem definitivně kolem 15 hodiny. Teoreticky, páč když už jsem na nádraží, odpočat a docela nalehko, proč si nedat ještě jedno uvítací znojemské kolečko kolem Kraváku, že?